Pot štirih slapov

Čas hoje: 6 h
Zahtevnost: Težka

Opis etape

Pot začnemo na Jablancah, kjer nam poleg parkirišča pred križiščem tabla pokaže smer proti slapu Bojanca. Gremo po hribu navzdol proti potoku in pot nadaljujemo nizvodno. Čez slabe pol ure pridemo do ribogojnice in nadaljujemo po kolovozu do asfaltirane ceste. Zavijemo desno proti Požunu. Pred mostičkom nas tabla usmeri levo po poti proti slapu. Pot je lepo uhojena in poteka sprva skoraj po ravnem ob Stranjskem potoku. Kasneje se svet zapre in moramo preplezati kar nekaj krajših skalnih skokov po železnih skobah. Končno ugledamo slap Bojanca, ki pada 14,8 m v globino. Poti sledimo od slapa desno navzgor po izpostavljenem terenu, ki je zavarovan z jeklenico in lesenimi stopnicami, ki nam olajšajo vzpon. Ko gremo na travnik, nadaljujemo desno in sledimo smerni puščici, ki nas ponovno vodi v gozd. Znova se zložno dvigamo po gozdu po prijetni poti. Ko pridemo do širše poti, gremo proti desni do table, ki nas usmeri navzdol proti slapu. Pot je dobro nadelana, vendar poteka po precej izpostavljenem svetu, zato v mokrem vremenu velja previdnost. Kmalu zagledamo potok Blanščica, zato se usmerimo gorvodno, mimo ostankov nekdanjega mlina do slapa Pekel. Ta je večstopenjski, najdaljši del pa meri 22 m. Od tu lahko nadaljujemo po vidni, vendar slabo nadelani  in uhojena poti navzgor proti tehniki in naprej do asfaltirane ceste proti Pustim Ložicam.
Druga, lažja možnost je, da se vrnemo do ostankov nekdanjega mlina in pot nadaljujemo navkreber proti Vrtcu in Pustim Ložcam. Asfaltirani cesti sledimo do vasi Puste Ložice, kjer nam naprej pomagajo smerne puščice. Takoj za vasjo se odcepi pot (ki je tudi markirana) proti slapu Ubijavnik. Pot gre precej časa nekaj 10 m nad cesto. Nad vodnim zajetjem se usmerimo levo in ob Dovškem potoku do slapa Ubijavnik. Od tam gremo mimo Dobrove do zadnjega slapa Bojavnika. Tu smo nad slapom, pogled gorvodno pa razkrije številne slapiče, skočnike in slap Zlatolaska. Pot lahko nadaljujemo pod slap nazaj do ceste ali pa se usmerimo desno navkreber proti vasi Dobrova. Če nadaljujemo pod slapom proti cesti, na pripravnem mestu, ko pot zavije proti jugu, poiščemo bližnjico proti Jablancam (pod Umekovo domačijo) ali pa sledimo nekoliko daljši poti po asfaltu proti izhodišču poti na Jablanceh.